dag 17 - Reisverslag uit Entre Ambos os Rios, Portugal van Esther Bloemers - WaarBenJij.nu dag 17 - Reisverslag uit Entre Ambos os Rios, Portugal van Esther Bloemers - WaarBenJij.nu

dag 17

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

22 September 2016 | Portugal, Entre Ambos os Rios

Vannacht was het qua nachttemperatuur beter dan de nacht ervoor. Na het douchen een ontbijt in de bar.
Komt de receptioniste naar mij toe of alles ok is. Want de poetsvrouw had me met mijn neus horen sniffen alsof ik een kou gevat had. Heb maar gezegd dat het sniffen een gewoonte is. Tja mijn neusslijmvliezen zijn wel enigszins geïrriteerd, maar dat is niet ongewoon voor mij.
Met de receptioniste de wandeling die ik wilde gaan doen voorbesproken, het weer en de busreis die ik zaterdag wil gaan maken als ik naar Barcelos ga.
Op zaterdag komen er geen bussen langs de camping, dus het gaat nog een uitdaging worden.
Rond half elf vertrokken naar een wandelroute Trilho Interprativo de S. Miguel de Entre Ambos-os-Rios.
Het was toch een redelijk pittige wandeling voor Nederlandse begrippen. Het pad was beter dan de weken hiervoor.

Na de wandeling gedoucht en uitgerust.
Voor de avondmaaltijd een stel Nederlandse gasten gevraagd of zij de boeken wilden hebben die ik uit had.
De codfish die ik besteld had was niet lekker, jammer. Ik heb intussen 4 keer bahkelhau gegeten, maar dit was echt de mist lekkere.
Op tijd naar bed, wat moet ik anders.
Het was niet zo koud als de voorgaande avond.

  • 24 September 2016 - 10:00

    Wobbe:

    Die arme poetsvrouw..... ze had natuurlijk vooraf nooit kunnen bevroeden dat er een sniffende vrouw uit Vught langs zou komen, ha ha. Misschien zijn de temperatuurverschillen (koude(re) nachten?) een reden dat je hier nu nog wat vaker last van hebt.

    Barcelos heeft mooie bruggen; althans dat is mijn eerste inschatting als ik even op Google snuffel. Fijn dat je ook deze dag hebt mogen genieten van de mooie wandeling. Wij Nederlanders kunnen ons vast niet het verschil in wandelroutes voorstellen tussen Portugal en Nederland. In Nederland zijn de paden vrijwel altijd goed, als het gaat om georganiseerde tochten. Jouw verslagen maken duidelijk dat dit lang niet altijd het geval is in het mooie Portugese land. Gelukkig was het pad nu beter dan diverse weken ervoor.

    Hey Esther, volgens mij zou jij best de hoofdrol kunnen spelen in tv-programma's waarbij de reiziger van alles laat zien over het land waar hij/zij vertoeft. Met Portugal vast als favoriet land..........

    Veel plezier en succes vandaag tijdens je 19e dag!

    Een warme groet vanuit Friesland van Wobbe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Geen grote reizen die ik ga ondernemen, maar wel mooie ervaringen die ik wil delen.

Actief sinds 08 Aug. 2016
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 8521

Voorgaande reizen:

19 September 2017 - 28 September 2017

Roemenië

24 Oktober 2016 - 26 Oktober 2016

met mijn lieve vriendin op pad

06 September 2016 - 27 September 2016

Noord Portugal

10 Augustus 2016 - 12 Augustus 2016

Efteling - Bosrijk

Landen bezocht: