dag 15 - Reisverslag uit Entre Ambos os Rios, Portugal van Esther Bloemers - WaarBenJij.nu dag 15 - Reisverslag uit Entre Ambos os Rios, Portugal van Esther Bloemers - WaarBenJij.nu

dag 15

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

20 September 2016 | Portugal, Entre Ambos os Rios

Wow, wat kon ik slecht slapen. Het dekbed was te warm, maar het matras veel te zacht.
Mijn heup ging heel veel pijn doen, daar kwam later mijn bovenrug nog bij. Alle posities in bed uitgeprobeerd, maar het bleef slecht.
Daarbij nog dat het telefoonnetwerk als ik in bed lag steeds uitviel was samen met alles wat het net niet was reden om te vertrekken.
Op internet al gespeurd tot ik naar het ontbijt kon, maar dan is het moeilijk om snel een goede keuze te maken, die ook nog betaalbaar is.
Bij het ontbijt verteld dat ik niet zou blijven. Door het bed wat niet geschikt was voor mij en dat het voor een individuele reiziger zonder auto het moeilijk was om aan je behoeften (op tijd iets kunnen eten en drinken, maar ook iets leuks te kunnen zien) te voldoen vanuit de plek waar zij zaten. Daar kon zij zich wel in vinden.
Rond 10 werd de taxi gebeld en werd ik bij het toeristenbureau afgezet.
Ik werd er allervriendelijkst geholpen. Met suggesties waar ik kon slapen, maar die me te druk waren, tot een ander kantoortje waar ik kon gaan informeren. Op dat andere kantoor dat informatie verstrekt over het nationale park, kwamen we er toch op uit, dat ik weer die kant op zou gaan. Op een Camping kon ik aan glamping doen, een ingerichte tipi. Op de camping was een restaurant en een kampwinkeltje. Tja meer heb ik niet nodig en het zag er leuk uit.
Vanuit het busstation zou ik daarheen kunnen vertrekken. Nu vind ik het busvervoer mega-onoverzichtelijk, maar ondanks de norse chauffeur lukte het me toch om op de plek van bestemming te komen.
De plek voelde gelijk goed, mooi uitzicht, een hard bed, toilet direkt bij de tent. Er was alleen geen stroomaansluiting en douchen moest in het douchegebouw.
Gelijk mezelf maar verwend met een heerlijke lunch. Op de camping waren diverse gasten van verschillende nationaliteiten, dus best gezellig.
's middags in de hangmat muziek geluisterd en naar het dorpje gelopen voor een handdoek en appels. Bleek er in het dorp een kapel en beeld te zijn van Fatima.
Vroeg naar bed, want vroeg donker en het koelt 's avonds nogal af.
Ik was blij dat ik weer een fijn plekje had waar ik aan rust en ontspannen kon toekomen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Geen grote reizen die ik ga ondernemen, maar wel mooie ervaringen die ik wil delen.

Actief sinds 08 Aug. 2016
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 8494

Voorgaande reizen:

19 September 2017 - 28 September 2017

Roemenië

24 Oktober 2016 - 26 Oktober 2016

met mijn lieve vriendin op pad

06 September 2016 - 27 September 2016

Noord Portugal

10 Augustus 2016 - 12 Augustus 2016

Efteling - Bosrijk

Landen bezocht: