dag 7 - Reisverslag uit Campo do Gerez, Portugal van Esther Bloemers - WaarBenJij.nu dag 7 - Reisverslag uit Campo do Gerez, Portugal van Esther Bloemers - WaarBenJij.nu

dag 7

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

12 September 2016 | Portugal, Campo do Gerez

Vandaag vertrok Armand weer, door lichamelijke klachten die het motorrijden hinderen twijfelt hij waar hij naar toe zal gaan. Richting huis of richting Italië.
Voor mij stond de derde wandeldag op het programma. Omdat ik veel vocht had in mijn onderbenen had ik vannacht een paar kussens onder mijn benen gedaan, dat had geholpen. Al is het lopen toch zeker niet pijnloos.
Na het ontbijt tijd om afscheid te nemen van Armand, mijn busje stond al klaar. Door de bergen werd ik afgezet in Cortinhas, een mini dorpje in de bergen. De tijd lijkt te hebben stil gestaan. Na Cutelo volgt er een pad naar Brufe. Hierna ga ik afdalen en na een picknick bij een mooi stroompje, ga ik over een oude romeinsebrug naar de overkant.
Hierna is het weer stijgen, maar kom uiteindelijk ook in een klein plaatsje terecht Quintao. Over de wegen zijn draden gespannen die fungeren als pergola's om druiven aan te laten groeien. Het ziet er mooi uit en geeft wat schaduw op mijn tocht.
Ik wandel door een klein gedeelte van Paredes en ga door de bossen richting de camping in Campo do Geres.
Om 16.00 zit de wandeling erop.
Alle aanwijzingen waren kloppend vandaag. Mooie uitzichten gezien, soms fijne weg bewandeld en gelukkig geen dramatisch slechte "paden" gehad.
Een fijne wandeldag is het geweest.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Geen grote reizen die ik ga ondernemen, maar wel mooie ervaringen die ik wil delen.

Actief sinds 08 Aug. 2016
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 8497

Voorgaande reizen:

19 September 2017 - 28 September 2017

Roemenië

24 Oktober 2016 - 26 Oktober 2016

met mijn lieve vriendin op pad

06 September 2016 - 27 September 2016

Noord Portugal

10 Augustus 2016 - 12 Augustus 2016

Efteling - Bosrijk

Landen bezocht: